En busschaufför

I flera dagar har det stått stora skyltar på busshållsplatserna på min gata där de informerat om att från den 2:à okt kommer bussen att gå en annan väg. Och så visade de var den tillfälliga busshållplatsen var. Jag gick snällt dit och ställde mig imorse, tillsammans med ytterligare 10 uppmärksamma resenärer. Men samtidigt såg jag en stackars själ stå långt där borta på den vanliga hållplatsen.
Med gissa om vi fick en knäpp på näsan när bussen kom den vanliga vägen och den tydligt skyltdyslektiska resenären var den som fick komma i tid dit hon skulle, medan vi fick stå där med skägget i brevlådan och skämmas över att vi läst på skyltarna.

Nu sitter jag här på bussen och ska snart få smyga in med kutande rygg och böjd huvud i skam, på kursen som hålls på jobbet. Vi kan dock konstatera att x-trafiks information gick fram till resenärerna men inte till chauffören som körde 2:ans 7.35 buss. Starkt jobbat!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0