1sekund

Hur många gånger har man inte hört om föräldrar som säger att de bara tittade bort en sekund från sitt barn och så hände det nåt olyckligt?! Många! Jag har inte riktigt upplevt detta föränn idag.

Jag tvingade med mig en sjuk Nellie, som förutom denna lilla incident skötte sig exemplariskt på Ikea men bröt ihop ungefär i kassan. Det är visst lite för jobbigt att gå på Ikea när man är 2,5 år och sjuk....

Jag stog ute vid alla hyllor på lagret och höll på att lasta på trådbackar på min kärra. Hon svarade på min fråga och så tittade jag upp så var hon borta...
Jag blev i ärlighetens namn inte så orolig för hon brukar aldrig ställa till med några konstigheter.
En Ikeadam kom och frågade hur gammal Nellie, som jag ropade på var, sen hängde hon på mig. Inte mer än en minut efter att hon hade svarat mig vid kärran hör ikeadamen och jag ett litet förtvivlat "Hjäp"( ej felstavat) ovanför våra huvuden. Och där uppe, ca 4 våningar upp, på alla kartonger står Nellie....

Paniiiik, jag tänkte direkt att jag inte skulle låta henne märka hur panikslagen jag var, det hade hon reagerat på direkt och fått panik själv. Ikeadamen hade lite svårare för detta och gick därför en diskret vända fram och tillbaka bakom mig. Jag lotsade min dotter ner för alla hyllor och berg av kartonger och iaf denna gång slutade det lyckligt efter min EN sekund.

Sjuklingen som har plåster på öronvärken


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0