Framme!

Ursäkta att jag dröjt med detta inlägget. Men inget att oroa sig över, allt har gått så himla bra. Nästan för bra för att vara sant. Inte alls jobbigt. En restid på 20 timmar från dörr till dörr låter ju inte direkt som något angenämt. Men det kan man nästan säga att det var. Vi hade förberett tjejerna så bra på att det inte ens var någon ide att fråga när vi var framme eftersom vi typ aldrig skulle vara det. Tuva frågade några gånger ifall det fortfarande var jätte,jätte,jätte länge tills vi skulle landa. Jag svarade ja alla gångerna och hon protesterade inte ett dugg. När vi sen landade på flygplatsen här i thailand räckte Nellie armarna i luften och sprang ut i den nästan fulla flygplatshallen och skrek Thailand här är viiii!

Sedan var det ca 3 timmars restid till som gick riktigt fort. Men jag undrar dock om det inte vore större chans att överleva ett spel i rysk rolette än att åka den taxifärden. Chauffören förstod så passande inte ett ord engelska heller så det spelade ju ingen roll hur mycket jag klagade. Han förstod tydligen inte stönande och iiiiihhhh:ande och väsande heller när han kryssade mellan bilarna i ca 200km/h. Jag kan inte veta säkert hur fort det gick eftersom hastighetsmätaren hela tiden stod på noll.... Däremot kände jag att jag nästan på millimetern kunde säga hur långt det var mellan honom och närmsta bil i stort sett hela tiden eftersom det inte kunde varit mer än en mm. Men vi överlevde och kom fram en timme tidigare än beräknat.

Även flygplanet körde in en timmes tid så det tog BARA 9.20 att flyga. Men vad gjorde väl det oss som ändå fick vänta in den icke engelsktalande fartblinde chaufförsdåren som vi inte gav en endaste bath i dricks. Thaiarways plan var toppen att flyga med pga benutrymmet. Mycket mer än vi vant oss med vid tidigare resor. Gratis mat oh dryck var ett annat plus även om maten kanske inte är något jag kommer att längta efter igen. Dock ett stort minus att de inte hade en tv i stolen framför så att alla fick en varsin. Det var en stor tv längst fram med skitdålig bild. Paddorna var grymma till tjejerna. En annan dålig sak var att matbrickorna som man fäller ner framför sig lutade nedåt. Så allt man lade på dem gled ner i knät. Våra byxor var fulla av all möjligt dryck, mat och godis när vi kom fram.

Jag vet ju sen tidigare att jag har snälla och lugna barn men den här resan har de verkligen visat det med måtta. De har inte bråkat eller tjafsat eller gnällt en endaste gång. En flicka i 4 års åldern som satt bakom oss grinade och skrek mest hela tiden, då satte Tuva på sina byggjobbarlurar som hon tagit med och sa att hon inte orkade höra. Haha. Jag skulle också ha behövt ett par sånna. Inte ens fast de knappt sovit ett dugg har de kinkat. Bästa tjejerna <3

Väl framme i Thailand kan vi konstatera att det är riktigt varmt, vet tyvärr inte riktigt huuur varmt men det är hett! Skönt :) och fuktigt. Känns ungefär som när vi hade 100% luftfuktighet i Karibien, kanske lite mer...
Träligt nog har det visst varit dåligt väder här nere nu. Vi hade molnigt när vi kom imorse och fick vänta på vårat rum i 4 timmar. Tjejerna tjatade så mycket om att få bada att vi snärjde dem men hann inte med oss själva. Så nu på eftermiddagen när solen kom med full kraft klarade vi inte av att vara ute mer.

Jag har gjort något som jag sagt att jag aldrig någonsin skulle kunna tänka mig. Tror det var tröttheten som gjorde att det slog slint. Jag har tagit fotmassage och pedikyr, eller vad 17 det kallas när någon skrapar ens fötter. Först ångrade jag mig styggt och var säker på att jag skulle avlida men tröttheten tog över och jag somnade nästan till slut. Bildbevis finns tyvärr inte eftersom fredrik låg bredvid och fick sina fötter knådade. När hon var klar med mig fortsatte hon med Nellie som somnade som en slocknad stjärna där på solstolen med nymålade naglar och allt :)

Myggen attackerar oss redan så nu är det bara att spraya myggspray utav bara 17! Nellie får riktigt otäcka märken av de där hemskingarna!

Vi är såååå trötta. Det har vi varit sen imorse, då det svensk tid var natt. Men vi har inte kunnat sova nåt. Nu vid 16 snåret thai tid somnade Tuva sittandes med en klubba i munnen mitt i en mening. Fredrik, jag och Nellie nickar till mellan meningarna men vi vet inte riktigt hur vi ska lösa detta. Somnar vi nu kommer vi aldrig kunna ta oss upp för att äta middag. Och då vaknar vi ju svältfödda inatt. Det blir nog till att sätta tandpetare mellan ögonlocken och kämpa på nån sista timme.

@ samed villa resort, Koh samet


Kommentarer
Mamman

Dessa underbara ungar! En sån lång resa, och dom fixar det såå bra!Tänk att du lät nån röra dina fötter, jag är impad!! Ha det nu så bra och åk inge mer taxi=livsfarligt! Krama Tuva&Nellie! kram kram

2012-11-22 19:07:39



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0