Ulv i fårakläder

Min äldsta dotter är just nu i en period som jag ber till Gud att den snart är över. Hon vaknar varje morgon arg som ett bi. Skriker att jag ska dra upp persiennerna. Gastar och skriker över alla kläder jag föreslår att hon ska ha på sig. Sparkar i väggar och stampar i golv. Det blir bråk om vart Nellie sitter i soffan, vad de äter till frukost. Oftast får sig den stackars lillasystern en rejäl hurvel eller ett tjuvnyp när jag är i ett annat rum. Hur jag än kämpar för att komma i tid så funkar det inte. När vi blir sena försöker jag att inte visa att jag är stressad för då blir det ännu värre.
På kvällen när jag kommer hem är hon trött så då är det samma visa. Jag vill bara få tillbaka min snälla lilla tjej snart! Det här knäcker mig! Tack och lov för lediga dagar för på dagtid är det tack och lov mycket bättre! Jobb idag sen 2 lediga dagar. Hurra för det!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0