Nojja

Ganska ofta får jag panik och nojjar över att kg kanske är gravid. Det vore det absolut värsta som skulle kunna hända! Jag skulle tycka att det va skit jobbigt att göra abort men jag vill ju absolut inte ha fler barn. Och eftersom jag har spiral får jag inte mens. Nät tanken på en graviditet då väl dyker upp så fastnar den där. Just nu är jag i en sån period. Då jag tycker mig kunna utskilja en babbla på magen, tycker att allting luktar starkt och illa, känner mig lite små illamående. Jag vet innerst inne att jag inte är gravid men jag bara KAN inte släppa det. Ett graviditetstest blir då nödvändigt. Jag tror jag hat hunnit med 4 st på det här året jag har haft spiralen inne.

När jag var 22 år blev jag gravid med Tuva. Då hade jag inte en tanke på hur
Min kropp såg ut. Vilket betyder att jag var nöjd med den. Det var först när jag insåg att jag inte var nöjd med kroppen som jag insåg att jag hade varit nöjd tidigare. Nu 7 år senare är jag jättenöjd med mig själv igen! Och är glad att jag fick barn tidigt så jag får njuta av att må bra så länge som möjligt :)


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0