Kanarieöarna

Har jag berättat för dig om min och Fredriks resa till Kanarieöarna? Jag kan säga att vi sagt att vi ALDRIG ska åka tillbaka.

Vi fegade ur när vi skulle välja mellan att ta en flygstol till thailand eller en chaterresa till kanarieholmarna. Vi tyckte att det kändes för läskigt att flyga längre än vi nånsin gjort och komma fram till en flygplats utan att nån mötte upp oss. Så vi valde att bli uppmötta av en stor ving skylt på Las palmas flygplats.

När vi bokade resan sa vi att vi ville bo mitt i smeten så att vi skulle ta oss ut på lite skoj. Annars skulle vi som vanligt vara som 2 pensionärer som spelar kort och går och lägger sig tidigt. Då placerade hon oss på ett hotell som hade ett störande disco. Det kommer vara livat ända in på småtimmarna lovade hon. Trevligt tänkte vi. Ack så fel vi hade!

Det var våran första vinter resa och jag trodde allvarligt att jag inte behövde ha långärmat och långbyxor med mig. Men det var sååå kallt, det Regnade i 2 veckor. Veckan innan vi kom hade de haft rekord varmt för att vara januari men samtidigt som vi kom, kom regnet. Vi brände så mycket pengar att vi om vi hade åkt till Thailand skulle kunna ha bott på lyxhotell med egen butler billigare. Ändå köpte vi typ ingenting. Men vi spelade minigolf och biljard en miljard gånger. Vi bowlade hos bulgaren Sergej som hade stenklot som inte var runda och käglor som hängde i snören så att om man fick ner en så fick man strike för den gungade på resten. Vi hade sååå tråkigt! Jag läste 6 böcker på 2 veckor.

Discot, var i själva verket varenda dansande svensk pensionärs himmelrike. De spelade "Leende guldbruna ögon" och "Blue Hawaii" ca en miljon ggr per kväll/natt. Så fort vi ens kom utanför båtar hotellrum fick vi ducka och parera som idioter för att inte fastna i nån stupfull gammal gubbe eller tants armar på dansgolvet resten av natten. Jag hade hellre lyssnat på en dunkande bas när jag försökte sova på natten än "ett litet rött paket med vita snören....lalalala"

Dessutom var pensionärerna så fulla att alla fulla ungdomar i Aiya Napa ser nyktra ut i jämförelse. De betedde sig som svin. De stod redo på en lång kö när pool baren öppnade 8 på morgonen för happy hour drinkar som det var dygnet runt i baren. Vid lunch tid visste de inte vem som hade kommit dit med vem. Ett av mina få dopp i poolen, som var svinkall vilket inte var så trevligt när det var iskallt och regnigt på land, kom en gubbe i 70 års åldern fram till mig och trodde att jag var hans fru. När jag påpekade att jag förmodligen var yngre än hans barnbarn såg han förvirrad ut och sa att han hade tagit miste eftersom vi hade lika baddräkt. Hon hade en svart baddräkt och jag en knallgul bikini, hon var ca 60 år äldre än mig och minst 50 kg tyngre, och han var fullare än jag var nu i lördags.

De var pissfulla hela dagen och på kvällen när vi gick och lade oss var det som ett stort swingers, orgie disco där nere. Trots öron proppar letade sig dansbandsmusiken in i öronen och sängen skakade av. Kl 8 dagen efter stod de och köade igen. Vi kunde inte förstå hur de överlevde...de borde ha fått en hjärtattack hela högen som de höll på.

För att komma till skott med denna sorgliga historia, så verkar det som att det finns fler som upplevt denna misär och tack vare det kan ni även få ta del av kakan. På tisdagar hädanefter kommer de att visa 1 timmes långa avsnitt från Playa del sol. Svenska pensionärernas Aiya Napa. Jag lovar att det blir värre än Ullared programmet...mycket nöje!


Kommentarer
Ida

Haha. Jag dör.

2012-08-22 09:02:58
Fung blir förvånad...!?

Så det är alltså på riktigt!? Jag trodde faktiskt att det var så gott som en uppsättning specialkoreograferat för programmet ufråga - drogade, mutade pensionsfrukter som hoppas på att bli någon på ålderns höst...

2012-08-24 02:03:36
URL: http://blogg.planetnova.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0