Mat variationer

Vi (läs jag, som pratat till en döv Fredrik) har länge pratat om att kanske ta hem nån form utav matkasse. Linas eller icas eller annan liknande. Mest för att få ny inspiration till nya recept och nya råvaror. Många som jag har pratat med har i samband med att de tagit hem matkasse blivit introducerad till nya råvaror. Exempelvis en kund till mig hade fått ett recept som innehöll majrova...det hade jag inte ens hört talas om. Spännande. Mina barn börjar bli lite kräsna och skulle därför behöva få variationen här hemifrån för att inte bli sånna där gnälliga skitungar som jag var när jag var liten. Idag fick jag bevis på hur illa det börjar bli.
Jag provade ett nytt recept med spenat i. Båda ungarna grinade så ögonen höll på att torka ur skallen på dem för att maten var grön...suck. Efter att de grinat färdigt och smakat tyckte de båda att det var jättegott och tog till och med påfyllning.

Receptet fick jag från Johannas blogg. Hon är verkligen en riktigt kung i köket! Jag rekommenderar er alla att ta en titt på hennes recept och prova er fram! Den här rätten var supergod och enkel att laga!
På våran veckomatsedel står 3 av hennes recept med den här veckan.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0