2 barns kaos

Min natt med feber då jag borde ha vilat och sovit från 21 till 8 blev inte riktigt som jag önskat kanske ni märkte. Nellie vaknade vid 23 och grät. Jag tog över henne till min säng och vi låg och gosade och tröstade varandra. Hon pekade på tungan och sa aj så jag gissar att hon hade ont i halsen. Strax innan tolv började hon tröttna på att ligga stilla i sängen och började försöka få mig att vakna upp. Hon klättrade ur sängen och tände lampan och när jag släckte skrek hon som en stucken gris. Hon provade sen att öppna dörren och stod där och gallskrek att hon vill in till Tuva. Självklart vaknade Tuva och kom in till mig och låg även hon och gosade en stund. Tills även hon tyckte att det var dags att vakna. Sen sprang vi runt p åövervåningen som vilda höns och medans de två tände alla lampor försökte jag släcka dem. De började hoppa i sängen och lyssnade inte alls på mina protester. Om jag försökte lösa det genom att stoppa Nellie i hennes säng för att hon skulle sova skrek de så högt båda två att jag tyckte synd om grannarna så jag gav mig och de fortsatte. Sängarna som jag bäddade rent i dagen innan blev upprivna. Lakanen låg på golven och minst en dotter åt gången låg under bäddmadrassen medan den andra hoppade på syrran. Eftersom jag febrig och supermegatrött inte hade nåt tålamod alls insåg jag att det var bäst att sysselsätta mig så att jag inte blev irriterad på tjejerna för saker som de inte förtjänade en utskällning för. Så vid 3 på natten vek jag lite tvätt, målade sista svängen på listen inne i Nellies rum, käkade lite och städade. Sedan började jag märka att det blev mer och mer gråt och bråk. Då lade jag Nellie och hon grinade bara i 30 min innan hon somnade. När Tuva och jag sedan skulle krypa i säng orkade jag inte bädda hennes säng så jag bad henne sova med mig. Då upptäckte jag att de hade lekt doktor på min säng och hällt ut massor av flytande alvedon på min säng plats. Suck. Det var bara till att riva ur de nybäddade sängkläderna och börja om. Jag vände på bäddmadrassen med insåg när jag legat en stund att det inte hjälpte, alvedonen gick igenom hela madrassen. Så jag somnade av uttmattning i en pöl alvedon vid 05.30 snåret för att sedan bli väckt av Tuva kl 07.00 2 barn kaos kallas det! Det fina med det hela är att vi direkt när vi vaknade imorse var allt som vanligt. Allt glömt och förlåtet! Förutom att vi alla är såå trötta!

Kommentarer
Louise

OMG vilken natt!! Förstår om du blev helt slut, stackare :D Men lite lustigt i efterhand sen kanske, det är nåt du kan berätta för dem när de är större heh. Krya på er där hemma o hoppas ni får lugnare nätter framöver

2011-11-24 17:31:37
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0