Sjukstuga

Tänk att det kan bli så himla tokigt mitt i heldagsplaneringen. Nellie vaknade imorse alldeles rödprickig på ryggen. Det har dykt upp några fler plitor under dagen men inte så himla många. Det ser inte ut som Tuvas vattkoppor såg ut, men vad kan det annars vara? Det går ju vattkoppor över hela stan nu så nog borde det vara det?

Vi missade iaf Nils ett års kalas. Tuva och jag åkte dit med presenten men jag vågade inte stanna där med rädsla för en arg hoper mammor som skulle jaga ut mig med kvatsar av rädlsa för att deras barn skulle bli vattkoppssmittade. Så himla tråkigt eftersom det såg precis hur trevligt ut som helst där inne med alla barn som lekte och hade roligt, och tårtor som stog uppdukade. *SUCK* Fast det var nog värst för Tuva som inte fattade varför inte hon fick stanna. "Men mamma....JAG är faktiskt frisk..."

Vi drog vidare till Leons dop. Hade tänkt att vi bara skulle vara med i kyrkan för att minimera smittrisken. Men sen var vi utomhus och allt var så trevligt så vi kunde inte slita oss. Förlåt alla arga mammor (som förhoppningsvis var ovetande om hur bacilliga vi var där mitt i myset)
Dopgudstjänsten var jättefin. Ingela var där och sjöng 2 låtar, inte ett öga torrt som vanligt. Själv kan jag stoltsera med att mina var torra. Jag hade ställt in mig stenhårt på att filma åt dopfamiljen (eftersom jag önskar att nån gjort det åt mig när vi har haft dop)
Chocken kom senare när det visade sig att Johanna skulle upp och läsa en dikt som hon skrivit (typ världens bästa, hur kan man ens komma på nåt så finurligt och fint med ord) Jag fick upp kameran och gömde mig bakom den medans jag filmade (missade tyvärr första meningen då jag var helt ovetandes om att diktuppläsning stod på schemat) Jag fick verkligen hålla mig mitt hårdaste för att inte böla högljutt med snoriga snörvel.
Och som pricken över i:et...huvudpersonen i fråga. VILKET CHARMTROLL! Han bara skrattar och skrattar den ungen. Man kan inte annat än att smälta.

Tuvisen skickades sen hem till mormor för övernattning så snart jag insåg att Nellie behövde ALL min uppmärksamhet (Fredrik jobbar) Så nu har hon grinat i timmar och jag vill gärna grina nån timme jag också. AJ AJ AJ i mammahjärtat  ;(

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0