Ledig dag

Ledig dag. Aaahh.
Det var åtmistonde så jag hade tänkt mig den. Men den blev fullsmockad och tog slut alldeles för fort.

Vi fick slänga oss runt som virvelvindar imorse för att hinna plocka undan innan städerskan skulle komma.

Städerskan ja... Underbara människa. För några veckor sedan var inte städningen alls så bra som den brukar vara och jag kände mig superbesviken. Förra gången mötte jag 2 småsnärtor som var här och städade och insåg genast att det inte var våran "vanliga" städerska som städat så dåligt. De håller alltid så bra efter att hon städat, medans det bara tog ca 4 dagar efter att snärtorna städat så kändes det som vi bodde på soptippen igen. När jag en såg henne här imorse, den "vanliga" städerskan överöste jag henne med fina komplimanger och vi kom överens om att hon aldrig skulle sluta. Hon hade varit sjukskriven by the way.

Vi virvlade vidare för fler tråkiga vardagsärenden som att kasta kartonger, lämna in bilen på tvättning, slänga i tvättmaskinen och hänga ny tvätt och göra nytt pass till Tuva.

Sen kom vi till det roliga. Besök hemma hos familjen Wängman. Vi fick träffa lilla Agnes för första gången. I övrigt var det så länge sedan vi träffade Tomas, Anna och Albin också så det var jätteroligt att ses. Agnes var så himla go. Och snäll, så snäll. De stora barnen lekte i lekparken och hade så roligt.

Tuva och jag drog hem till Adde och Madde och plockade hallon. Men det blir nog bättre nästa vecka för det fann väldigt många omogna. På måndag tänkte jag att vi ska plocka blåbär också.

Dagen avslutades med att Fredrik inte kunde hålla sig ifrån att jobba viket innebar att jag inte hann med att springa, idag heller :( 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0