Vilket kryp

Idag har Nellie lärt sig krypa, alltså på riktigt. Inte bara åla. Och när hon märkte att det gled mycket på knäna så tog hon stöd av halksockorna och satte foten först och kröp som en liten apa. Kontigt det där att jag har sett hur många andra barn som helst göra så, på öppna förskolan te.x, och så tycker man att ens egen unge är extra söt när hon kryper på det tokiga viset. Ett klart bevis på att man inte kan tycka att ens barn inte är sött.
Tyvärr tar hon sig snabbare överallt nu och eftersom vi har stora problem att hålla rätt på henne när hon reser sig upp mot allt så blir det ju ännu värre nu. Dessutom vill hon bara gå nu. Och inte får man hålla i henne heller fast hon inte kan hålla balansen länge alls =) Tokfia!

Jag har varit och införskaffat mig ett par ny/begagnade skridskor från Blocket idag så att jag och Tuva ska kunna åka skridskor på fredag. Spännande! Fredrik tycker inte om att åka och har aldrig gjort det heller. Men jag älskade att åka skridskor när jag var liten så jag vill gärna att Tuva iaf ska få chansen att lära sig så hon vet om hon tycker att det är roligt eller inte. Sen försöker jag övertala Fredrik att det vore en perfekt familjeaktivitet om vi alla kunde lära oss att åka lämgdskidor tillsammans. Bra mortion och träning, plus att man får vara mycket utomhus och göra någonting tillsammans. Han verkar inte helt neggo... Grejen är att jag aldrig åkt själv, så det kanske inte alls är så mysigt som jag fått för mig... :P 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0