Nu är det över

Ikväll var det dags för 3 rättersmiddagen som jag har haft ångest över så länge. Jag var väl förbered och maten var i stort sett klar utom att den behövdes läggas upp och varmrätten skulle in i ugnen en liten stund. Men jag är så osäker när det kommer till matlagning att jag kände mig ruggigt stressad hela tiden och hade ångest för att jag fick för mig att besökarna tyckte att jag var klumpig och slafsig. Bakning i all ära men matlagning är verkligen inte min starka sida. Maten i sig blev nog ganska god. Men varje gång någon sa att det var gott, tog jag det som att de sa det för att kompensera för hur äckligt det var. De märkte att jag fick ångest och sa det ännu fler gånger vilket resluterade i att jag var tvungen att verkligen suga på smaken för att känna om den verkligen var så äcklig. Fast jag kände själv att maten inte var äcklig. WHY?!? Jag som alltid har så bra självförtroende när det gäller allt annat. Annars rycker jag på axlarna och tycker att duger det inte så skit'it då.Men nu kände jag mig som lilla rädda Nasse i Nalle Puh.
Annars var det supertrevligt att träffa goda vänner och barnen hade så himla roligt och lekte hela tiden. Men vill du bli bjuden på nånting hemma hos mig så ber jag till gud att det går bra med fika och att jag slipper bjuda på 3 rätters.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0