Febertoppar

Vaknade och kände mig mycket piggare idag. Ingen feber och inte alls lika förkyld. Men efter lunch lagom tills jag skulle åka och handla inför cupcakesen fick jag feber på nytt. I ca 2 timmar och sen var den borta....? Så det blev inga cupcakes idag men istället gamla godingar. Kladdkakemuffins. Som jag iofs skulle kunna spritsa på lite frosting på, men jag vill hellre prova de recpeten jag hade tänkt. Louise önskade bilder och recept och det ska jag självklart komma med när jag kommit så långt :P

Efter kvällsmaten fick jag hastigt och lustigt mensvärk...WHAT?!?!! 5 år senare lixom. Sen jag blev gravid med Tuva har jag sluppit den där jävla mensvärken. När jag var yngre hade jag så ont varje månad så att jag ofta svimmade av smärta. Det är nog en av anledningarna till att jag inte har tyckt att värkarna vid förlossning varit så farliga. Eftersom min mensvärk som jag levt med varje månad sen jag var elva år har varit lika illa, knske till och med lite värre. En förlossning varje månad utan ett barn som belöning. Inte kul. Men så var den där ikväll och jag dog lite inombords. Eftersom det var så länge sedan kom jag inte ihåg exakt hur ont det faktiskt har gjort. Men det är verkligen värre än förlossningsvärkar. Jämförbart med de sista få värkarna innan krystvärkarna kommer.Efter bara en liten stund kände jag svimmningstendenserna dyka upp. Ska jag dessutom behöva få feber varje gång? Känns ju som den är relaterad med mensvärken. Andra saker i min kropp har också återgått till det "normala" sen jag fick Nellie. Jag blir lika brun i solen som jag blev innan jag fick Tuva, jag lägger inte på mig i vikt lika lätt och nu ska jag tydligen få tillbaka menvärken också....gr8! Fast jag känner att det räcker med 2 barn så kan jag inte låta bli att undra om det försvinner om jag får en till? Det sjuka är att jag inte ens får mens längre sen jag satte in spiralen. Men jag har hela tiden fått starkare och starkare mensvärk en gång i månaden. Skit också!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0