Citron cupcakes med cream cheese frosting


Citroncupcakes
Sätt ugnen på 175 g
3 ägg
2 dl socker
1 dl matolja (jag valde rapsolja)
1 dl mjölk
1 dl filmjölk
1 citron, saften och skalet
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175 g
Vispa ägg och socker en stund så att det blir ljust och luftigt.
Tillsätt matolja, mjölk och filmjölk.
Tillsätt citronsaften och det finrivna skalet.
Tillsätt de torra ingredienserna.

Fyll formarna och grädda i nedre delen av ugnen i c.a 15-17 min. Låt svalna.

Cream cheese frosting
200 g philadelphiaost
50 gram mjukt smör
c.a 2 dl florsocker (efter smak)
Saft av 1 lime  ( alt. 1-2  tsk vaniljsocker)

Vispa ihop ingredienserna och låt stå i kylskåpet ett tag innan du använder den

Jag tyckte att de lev goda men Tuva tyckte att silverkulorna var för hårda och sen åt hon bara en halv. Det är nog mer en vuxenkaka som passar bra till en koppkaffe hellre än ett barnkalas. Citronen gör att det blir syrligt. Jag kommer nog att prova att bara använda en halv citron nästa gång.


Kommentarer
Louise

De blev ju jättefina =D Ser goda ut. Tack för recept.

Håller tummarna att du slipper magsjuka

2011-02-23 09:26:47



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0