sura mamman

Den här sömnbristen tar knäcken på mig totalt. Och nu när jag ska jobba så mycket som jag ska så behöver jag verkligen sova. När jag inte får det blir jag en riktig surkärring. Jag blir en dålig mamma med inget tålamod. En dålig sambo som alltid har längre till ett skratt än ett utbrott. Jag blir en dålig kompis som inte ens orkar svara i telefonen när det ringer. Jag blir en dålig arbetskollega som klagar och inte alls kan hålla igång den vanliga roliga chargonen där alla har glimten i ögat och nära till skratt hela tiden. Denna sura, otåliga versionen av mig är en sorglig kopia av mig själv som jag skäms för och önskar att ingen borde behöva träffa! Efter nu lite dryga 2 timmars nattsömn ska jag gå til jobbet med ett leende på läpparna och ta hand om ca 20 personer på allra bästa sätt. Och när det har tagit all min energi kommer min stackars familj få träffa den sorgliga, sura kopian av mig själv. Kära tomten! Jag önskar mig en hel natts sömn utan avbrott och störningar.

Kommentarer
Louise

Åh fy,jag har jobbat en gång efter bara 2h sömn.. Var som full när jag gick hem (o då var jag ensam hemma när jag kom hem så behövde inte ta hand om någon efter jobbet utan kunde sova middag).. Det var vidrigt! Hoppas du får sova snart!

2011-12-17 19:41:21
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0