Kräksjuka

Oh My God va äckligt det är med kräksjuka!! Det känns som att allt i hela huset är täckt av kräkor. Och som att jag själv håller på att spy hela tiden. Kaoset är värre än vanligt. Nellie somnade först. Medan hon låg uppe och sov låg Tuva nere på soffan och kräktes och grät.

En stund senare när Tuva somnat in på soffan börjar Nellie gallskrika uppe. Jag tar ner henne. Bär upp Tuva i hennes säng. Och så börjar Nellie kräkas. Och gråta som om det vore jordens undergång. Samtidigt som jag sitter med henne i famnen med spyor på byxorna hör jag hur Tuva börjar kräkas uppe och skriker efter mig.

Hur gör man? Jag skulle ju behöva dela på mig. Hela kvällen/natten var jag otillräcklig och en av tjejerna fick klara sig utan mamma när de behövde tröst som allra mest. Dåligt samvete är bara förnamnet!


Kommentarer
Louise

Blö usch för kräkor!! Gruvar mig för när N börjar spy riktiga spyor! Hoppas de kryar på sig

2011-12-09 19:34:49
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0