Ljuva Långå

Vi har haft en fantastisk semester uppe i Långå! Jag ÄLSKAR det stället!
Förut när jag var yngre led jag av att det inte fanns nån dusch och att det bara fanns dass, men nu för tiden är det bara mamma som lider av det.
Vem behöver dusch när man kan tvätta sig i kärnen? Min tanke var att det skulle ha blivit myiga kort med den utikten som är där och så vi med shampoo lödder i håret. Tyvärr blev det inga sådana kort för vi varf aldrig ensmna på badplasten och det var pinigt nog att stå där och tvätta sig, utan att vi knäppte kort på det :)
Långåborna hade haft regn 2 månader i sträck så de var till och med vid badplatsen när det åskade och regnade.
Och dasset sedan...det är väl egentligen ingen skillnad mot för en vanlig toalett. Inte så länge det är varmt i luften och inte snö och minus 25 grader. Synd bara att det lutar bakåt så man tror att det ska tippa när som helst ;) Men grannen ska bygga ett nytt i höst. Jippiekajej!

Naturupplevelserna i Långå går inte att jämföra med nåt annat. Berg, skog och vatten av olika dess slag. Storslaget! Vi åkte runt och kikade på lite av varje och såg flera renar som typ är det sötaste djuret i djurvärlden. De är så himla söta när de springer. De kastar förtterna utåt med svepande rörelser. Hihi. Lemlar såg vi massor av, 4 älgar och en massa olika fåglar. Bland annat tranor som knatade runt på ängen utanför huset och såg ut som små strutsar.

Fredrik och jag joggade där uppe i bergen också. Det var fantastikt. Kändes så spännande att det kunde kliva ut en ren, älg, björn eller ett lodjur vart som helst där i skogen. Tyvärr fick vi inga sådana bekantskaper under våra joggingturer. Naturen facinerade mig så mycket att helt plötsligt hade jag sprungit 1 mil. Bara så där. För första gången i mitt liv. Inte så värst jobbigt som jag skulle ha trott :)

Vi fiskade på alla möjliga ställen men fick dåligt med fisk. Vad gör väl det...myigt var det. Kvällarna avslutades med kortspel.

Nu kommer jag längta tillbaka ända tills vi åker tillbaka!!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0