suuuuka

Natten var inte så rolig här hemma. Nellie låg och vred och vände på sig eftersom febern gjorde så att hon sov dåligt. Dessutom hostade hon hela natten. Vid ett snåret vaknade jag av at jag hörde att Tuvas andning började närma sig ett astmaanfall så jag gick in ohc lade mig brevid henne med medecinerna redo. Det tog ca 45 min sen bröt det ut och höll på hela natten. Det hjälpte lite grann med medecinerna men inte helt.

Nu på dagen har Nellie börjat få astma symptom. Jag är helt säker på att det är astma. Egentligen har jag bara väntat på det eftersom hon alltid är förkyld. Men idag började det pipa och väsa i bröstet på henne. Hon verkar inte lida av det, andningen verkar inte tung. Jag ringde och pratade med rådgivningen och de tyckte att jag skulle avvakta tills det i så fall var kris och annars åka till HC imorn. Det känns läskigt, tänk om hon inte kan andas inatt när Fredrik är på jobbet och inte har nån bil. Det vore ju inte så roligt. Vi får hålla tummarna!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0