Ögon doktorn


Igår på akuten fick jag höra att doktorn var orolig att min näthinna hade lossnat i krocken. Imorde fick jag höra att det kan göra att man blir blind på det ögat. Läbbigt.
Jag har haft svarta fläckar och svarta delar i höger öga och så der jag sämre på det ögat också.
Anna var snäll och tog mig till ögondoktorn. Där hällde de en massa vätska i ögonen som både gjorde dem gula och gjorde att pupillerna blev supermegastora. Sen blev det suddigt. Då fick jag känna på hur det känns att se jättedåligt. Tack och lov att man inte gör det. Det var hur drygt som helst att inte se nånting, framför allt att inte kunna läsa. Jag ser fortfarande riktigt dåligt, men nu ser jag iaf bokstäverna.
Testerna visade att allt var bra. Jätteskönt.
Jag ser ut som en knarkare på ögonen nu bara :P


Kommentarer
Linnéa

Kära hjärtanes! Stackars lilla Therese. Men vilken jädra tur att det verkar så pass bra me er båda ändå, så himlans läskigt med krocken tycker jag. USCH! Kram kram på dig och din fina familj och Glad påsk

2011-04-20 23:41:49
URL: http://limama.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0