Kör försiktigt

Kör försiktigt säger man till nån som ska åka nånstans. Det har för mig ingen betydelse längre. Det spelar ju ingen roll så länge alla andra inte kör försiktigt. Hur försiktigt jag än kör så finns det ju tydligen andra idioter ute på gatorna.

Idag när jag kom och körde på en lång raksträcka var det vips en bil framför min....PANG!!!! Det nästa jag minns är att jag tar ut Nellie som gallskriker ur sin stol. Jag måste ha kört åt sidan utan att jag ens minns det. Jag hann precis trycka på bromsen och försöka styra åt vänster för att missa hennes bil. Jag hann tänka att, fan också nu kommer jag ju köra in i den bilen som kommer bakom henne. Men så långt kom jag inte.

Hennes bil flög in i en tredje bil som blev tilltryckt i fram. Hennes bil var helt förstörd på högersidan och hela min front satt löst. Bärgaren fick komma och hämta våran och hennes bil. Hon hade jätteont i nacken, i huvdet och så hörde hon ingenting för det susade i öronen på henne. Själv grät jag mest.

Det gick så fort. PANG! Så hade vi kunnat varit döda. Tänk om Nellie hade dött...varje gång jag tänker tanken börjar jag gråta igen. Vem fan är hon att spela ett spel med våra liv på det där sättet?!!Hade hon bråttom? Det kan omöjligen vara så som hon själv påstår iaf, att hon blev bländad av solen som var snett bakom henne och snett framför mig...Jag känner lite skräck inför att åka bil igen...*ryser*


Kommentarer
Ida

Men guuud Tessan! Tur att allt gick bra med er!! KRAMAR

2011-04-15 10:44:29
Louise

nämen uscha :/

2011-04-17 19:16:05



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0