Akuten

Idag åkte vi till Gösta Samuelsson Bil för att prata med dem om en ny bil och om OMG bilen. OMG bilen stod där och såg eländig ut och ingen hade hunnit ta sig en titt på honom än. Men de goda nyheterna var att vi fick byta in den som vi ville så vi kan beställa oss en sprillans ny V70 på direkten. Fredrik har ju tjatat på mig länge om det så han blev såklart lycklig.
 
När jag skulle böja mig in i en V70 demobil som stod där knäppte det till i min rygg och sen fick jag såååååå ont. Så ont att huvudet började spränga, öronen susa och höder ögat blev halvt svart. Ryggen och nacken värkte mer och mer för varje minut. Det kändes som en elefant satt på mina axlar och drog mitt huvud uppåt med sin snabel så hårt den bara orkade. Som att min nacke skulle vara en meter lång inom en snar framtid. När jag väl kom till akuten kom de springandes med en superfin nackkrage och tog direkt in mig på ett rum. Jag fick, tro det eller ej, en jättetrevlig och sympastisk läkare som till och med hade humor. Trodde inte ens att sånna existerade. Han skickade mig att röntga ryggraden, det visade att jag inte hade några frakturer. Tack för det. Han gjorde ett EKG som visade att jag hade ett extraslag på hjärtat. "Men det vet du väl" lade han till lite klatchigt....eeeehhhh NÄÄ...? Aja, vi sket i det. Han hittade ingen reflex i min högerarm. Så när han till slut hade riktigt ont i fingrarna, 3 redskap senare, erbjöd jag honom att få slå direkt på armen. Det hjälpte inte...inegn reflex i höger arm....äsch det skiter vi i. Av med kragen, i med lite droger och skicka hem.
Imorgon ska jag tillbaka och träffa ögondoktorn. De misstänker att min näthinna (? eller vilken hinna det nu var) har lossnat och att de kanske behöver använda laser för att sätta tillbaka den...Smärtsamt? Skiter man väl i. Får se imorn. Jag bävar inför stunden då drogerna går ur och jag måste leva på vanliga töntiga Voltaren.
  

Hej då akuten, ses imorn *vinkar*


Kommentarer
Louise

Hmm undra vilken av våra doktorer du fick träffa då? Vilken tur att du inte blev inlagd hos oss =D

2011-04-20 18:24:00



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0