Yttrandefrihet

Jag tycker inte om att prata politik eftersom att det oftast händer att människor blir upprörda. Alla har rätt att tycka som de vill och det är inte konstigt att alla tycker olika eftersom att alla har olika förutsättningar och befinner sig på olika ställen i livet. För mig var det inget lätt val att välja ett parti som passade just mig eftersom jag helst skulle vilja plocka lite från varje parti.
Jag var in på en tjejs blogg där hon skrivit att hon röstat på Moderaterna. Då fick hon flera hatinlägg från människor som tyckt att hon röstat fel. Allvarligt...undra vem som gjorde fel där egentligen..?!!! Varför inte bara sluta läsa då när de såg ett stort blått M det första de såg. De kan ju inte gå runt och hata 30% av Sveriges befolkning, som i sin tur hatar de andra 30 % som röstade på socialdemokraterna.

Och det här med att Sverigedemokraterna är främlingsfientliga. Det är möjligt att de kanske är det. Men som jag har hört dem säga så vill de minska invandringen och ta hand om dem som är i Sverige redan. Alltså satsa de pengarna som skulle tjänas in på invandringen på alla som redan lever här (inklusive invandrarna) I mina öron är inte det nånting att hata nån för. De säger ju inte att de ska stoppa invandringen helt, och inte heller att de ska kasta ut de invandrare som är här. Nu har jag inte röstat på dem och har inte egentligen satt mig in i deras tänk så jag kanske har fel. Men jag tycker att det verkar vara lite väl överreagerat. Och jag är defenitivt inte rasist!  

Jag är i vilket fall som helst nöjd med att inte vara politiskt angagerad och att låta besluten vila i andras händer.
Blir bara så himla trött på allt tjat och bråk som pågår just nu. Nu är det som det är. Gilla läget och gör nåt bra av det!

Här har ni en tjej som vet hur man uttrycker sig! Insåg att det kanske inte lät så bra när jag skrev det som jag hade tänkt i huvudet =)

Kommentarer
Therese

Hej, tack för din kommentar.. =)

Tolerans, förståelse och acceptans är det lite av i valtider. Tyvärr.. men som jag tycker, kunskap måste delas och om man skall uttala sig i det politiska, som ex. många GÄRNA gör mot de som inte väljer "deras" parti, så lär man verkligen ha kunskap. Det är det på tok för lite av idag. En dag efter val..

Kram

2010-09-20 15:06:47
URL: http://ettlivsomtherese.wordpress.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0