Sova är för veklingar








När man blir förälder avsäger man sig rätten att sova hur trött man än är ifall de kära små liven vill annat. Jag märkte direkt jag gick och lade mig igår att nått var fel. Tuva låg och gnydde hela tiden. Annars snarkar hon och bökar runt och sover hur tugnt som helst.

Efter en stund vaknade hon och var brännhet och storgrinade. OhNoooo! Hon totalvägrade att jag ens kom i närheten med en termometer och medecin ville hon inte veta av. Efter flera timmars kamp fick jag i henne några ml alvedon. Förr har vi alltid tagit sup tabletter men det är ett tag sen hon började vägra dem. Och flytande alvedon får hon kväljningar av. Då är det extra jobbigt att hon är så tung att hon måste dricka så himla mycket. Hon bör få i sig 12,5 ml och jag kanske max fick i henne 4 ml....

Jag är rädd att det är urinvägsinfektion nu igen. Hon är inte snorig eller förkyld alls. Typiskt! Vi som klarat oss så länge från det nu.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0