Kamerajakt

Som ni kanske minns fick jag låna Ingelas kamera på semestern och nu blir jag missnöjd med vartenda kort jag tar med min kamera. Det kanske inte spelar så stor roll för någon som inte använder sin kamera så ofta men jag använder min i stort sett varje dag.

Har börjat läsa mig fram om olika kameror och objektiv. Frågan är om jag ska nöja mig med en enklare modell, en sån som Ingela har, och börja med en sån. Eller om jag ska köpa en lite värre som man även kan filma med. Jag filmar också ganska mycket med våran filmkamera som det är nu, men risken är att jag kanske inte kommer att kunna bära med mig 2 så stora kameror samtidigt.

Eftersom att jag är väldigt fotointresserad så kommer jag garanterat att läsa på om kameran och dess funktioner och vilja lära mig så mycket som möjligt. Jag är även sugen på att kanske gå en fotokurs i framtiden. Det jag riktigt vet är ifall den kameran som Ingela har duger bra åt mig eller om jag senare kommer att vilja ha en med mer funktioner och bättre kvaliteér.

Är nog bäst att läsa på lite mer innan jag bestämmer mig. Är inne på en Nikon D5000. Tanken är att jag ska vänta så att man kanske kan komma över nåt kap under mellandagsrean när det brukar vara bra priser på elektronik. Men gud så tråkigt att inte ha den nya kameran över julen :/

En nikon D5000


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0