Kurd i stan

Kurdistan. Jag har aldrig kännt eller umgåtts med en invandrare innan jag började jobba på mitt nuvarande jobb. Det är himla spännande. Man fattar ingenting av allt konstigt de håller på med. Bland annat så kommer Zana på jobb ifrån Iran men vid olika tillfällen så säger han att han är kurd, turk och iranier. Och när han pratar om våran mat som vi äter hemma i mitt land, turkisk mat. Nästa dag....kurdisk mat och nästa dag iransk mat. Que? Hur kan man vara så många saker. Det är precis lika med språket också. Iaf så brukar han tvinga mig att smaka på en massa konstiga saker från "hans land" (vilket det nu är) De tycker te.x att vi är helt galna som äter godis. tydligen tycker är det bara i skit i godis. Who knew?!! Deras  godis är typ pinnar och papper och smakar illa!!  Men igår fick jag smaka en kurdisk maträtt som såg ut som skit, men herreminskapare va gott det var. En smakupplevelse som jag aldrig upplevt förut. Himla coolt att helt plötsligt känna en smak som man aldrig förut kännt. Mumma var det iaf!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0