Utflykt

Idag åkte vi på utflykt med svenska kyrkan. Alla öppna förskolor hade blivit inbjudna till Källviks gård som ligger ute vid Hillsjöstrand. Det finns ett traktormuseum där. Mickan, Wilma, jag och tjejerna åkte ut dit. Solens strålade och det blåste inte alls som inne i stan. Det var superhärligt. De hade dukat upp med massor av fika, vi hade sångstund, mös i solen och så fick barnen klättra hur mycket de ville på traktorerna.Det var hur lyckat som helst!!


Sedan blev jag en sån mamma som jag kanske har (inser jag efter idag) varit alldeles för snabb att döma ut tidigare. En sån som inte har nån koll på sina barn. Vi var inne på Flanör. Anna hade utökat våran lilla grupp. Jag skulle prova ett par byxor inne på Vila samtidigt som jag hade Sparven hängandes på magen i bärselen. Tuva sprang vind för våg utnför och ville hänga på Mickan som hade gått till Gina. Anna och jag skulle stå i kö på Vila, de andra var inne på Gina. Oj va förvirrad jag var.....Huvet ner och fötterna upp. När vi väl kom in på Gina skulle Mickan prova kläder. Anna höll i en kinkig Wilma. Jag svarade i telefonen medans jag matade Sparven med flaska i vagnen. Samtidigt som Tuva sprang in till provhytterna och öppnade alla skynken till de som provade kläder....hoppsan...jag var så förvirrad så jag knappt minns det. Nä jag ska nog fundera både en och två gånger innan jag går på stan med två(tre) trötta barn igen.....

Inatt när jag bytte blöja på Sparven insåg jag att hon hade blivit lite större. Hon har nästan lår nu =) Inte bara skelett. Åh så glad jag blev. Och idag så märker både Fredde och jag att vi inte kan spänna blöjan lika hårt som innan. Men tyvärr så varade inte glädjen så länge för nu på kvällen har hon kräks upp varenda ml som hon fått i sig. Fy vilken orolig och lång natt det kommer att vara. Tur att vi ska iväg till Bvc i morn. Så jag kan få lite expertård. Och helst lite lugnande ord.


Linnea har varit här och hållit oss sällis ikväll och vi har haft det underbart mysigt. Tuva bäddade ner henne och Sparven för nattning i köket =))


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0