Ovan

Tuva är hos sin farmor och farfar och Fredrik och Snellie vilar. Jag är så ovan med att ha så lugnt och ingenting att göra så att jag inte vet vad jag ska göra med tiden. Annars har jag tusen saker på schemat samtidigt som jag ska passa en 4 åring som är i nån sorts trotsålder och ta hand om bebisen (som inte är särskillt jobbigt) Nu när jag har tiden så har jag ingenting som jag behöver göra....konstig känsla. Jag saknar faktiskt ståhejjet.


Igår bakade jag till Fredriks födelsedag nästa vecka. När jag hade fyllt sockerkaksformen med mjukpepparkakssmet och det var lite kvar på kanterna i skålen, dreglade jag nästan. Vet du ens hur gått det är med sån smet??? Det vet jag, och inte fick jag smaka. Istället fick jag titta på när Tuva slurkade i sig allt. Och som hon smackade.

Jag börjar längta efter att få tugga på nånting. Det är ju ingenting i den här dieten som är tuggbart och det börjar kännas lite nu. Men det går relativt smärtfritt än så länge. Vågen visade minus 3 hg imorse igen. Hejja. Jag har börjat känna av hungerkänsla senaste dagarna och det är ju lite jobbigt. Börjar jag att bli hungrig så blir det nog svårare att stå emot. Madde och jag har bokat in en luchdate på Flanörcaféet den dagen jag får börja äta. Då jäklar blir det en kyckling och baconsallad med mangorajja dressing *dregel* Jag ska försöka köra lite GI tänk när det här är klart. Kanske äta mycket sallad och kött och endast väldigt lite kolhydrater om det är grillning. Och så gott det går vid vanliga maträtter också. Så hoppas jag att jag kanske vågar mig ut i bikini i sommar. Det känns värst med Kreta resan *dödsångest* Tänk om alla runt omkring börjar kräkas för att jag är så äcklig?!?


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0