Kalasigt värre

Den här månaden blir det kalas kalas kalas för oss. Vi ska på två 4 års kalas (ett avklarat), ett 5 års kalas och två 50 års kalas. Och såklart är det just den månaden som vi inte fick en endaste krona i inkomst. Fredde skulle ha fått sina pappadagar från försäkringskassan, men de kom såklart inte. Och jag har ju all min inkomst ifrån dom. Alla andra månader har pengarna kommit när de skulle men såklart inte den här månaden. Så med 0 kronors inkomst så var det ju så typiskt att alla skulle fylla år. Även om det är jätteroligt att gå på kalas. Vi får ju pengarna sen så det är väl egentligen inte nån större skada skedd. Nu kanske vi kan klara av att snåla lite så vi faktiskt har nåt öre över när det väl är klart =)

Imorgon ska vi till BVC för att kolla om min lilla har blivit nå större. Jag börjar bli orolig att hon inte växer nånting. Det är 3 veckor sen vi vägde henne och alla kläder sitter om möjligt ännu slappare och igår när hon låg och sprattlade sparkade hon av sig byxorna som hon hade på sig. För några veckor sedan var dom inte så stora. Hon har blivit längre det märker jag. Men hon är ju såååå smal. Sparven =)

Fredde är ledig en hel vecka nu. Så himla skönt. Men den veckan kommer att gå superfort. Vi har saker inplanerade för både förmiddagar och eftermiddagar varje dag. Hur är det möjligt? Och då är det ingen städning inplanerad...oh no...hur ska jag hinna med det då? Och alla promenader det är tänkt att jag ska hinna med så jag får tillbaka lite ut av min gamla kropp till sommaren. De lyser med sin frånvaro....

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0