Trök måndag

När Tuva och jag skulle sova hos mamma på lördagsnatten började mammas granne att spela discodunk kl 00.00. Hela vardagsrummet hoppade. Jag svär att det vore lättare att somna inne på Goya. Vi höll på att bli vansinniga och fick ringa till väktare som fick tysta ner dom (pensionärsvarning) Lagom tills dom stängde av musiken var Tuvas trygghetskänsla som bortblåst så hon grät och gnällde i sömnen hela natten. Själv fick jag inte sova mycket. Därför har hon och jag sovit som stockar från 21 igår kväll.

Idag är det måndag igen då. Alla jobbar och Tuva får inte gå på dagis. Jag känner mig så otroligt tung, klumpig och less så vi hade inte planerat nånting särskillt för idag. Vilket inte direkt gjorde det roligare att kliva upp idag. Vetskapen om hur rastlös Tuva skulle bli hängde som ett tugnt moln över sängen. Nu har vi varit vaken i 2 timmar och hon är redan less. Själv har jag ingen ork eller lust till nånting. Jag tycker att jag hållit humöret uppe bra ändå de här dagarna. Men idag blir nog värsta dagen. Imorgon ska jag iaf till barnmorskan och så ska Tuva vara på dagis. Anne-Maj kommer nog att pigga upp mig lite imorn. Hon är verkligen en fantastisk människa. Jag skulle ge vad som helst för att hon skulle förlösa mig. (om det nu blir nån förlossning det här decenniet...)

När jag gick över tiden med Tuva va jag otroligt less på alla som ringde och frågade om det hänt nånting hela tiden. Eftersom alla vet det så ringer ingen nu i stället. Jag kanske skulle ha varit less om telefonen ringde hela tiden men jag behöver sällskapet just nu.

Nä nu ska jag försöka rycka upp mig. Tuva och jag ska nog baka lite. Det kan ju behövas lite fikabröd till alla besökare som kommer för att hälsa på nykomlingen sen. Om den nu behagar att komma ut överhuvudtaget.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0