Lite trött

Nellie hade gått upp bra i vikt när vi var och vägde henne igår. 100g på ett dygn. Men det skulle vara jävligt annars när jag suttit och ammat 80% av det dygnet. Gårdagen var toppenbra och Nellie var så nöjd och snäll hela dagen. Tuva har växt in sig ännu mer i storasyster rollen och tycker att det är supermysigt. Själv känner jag mig otroligt trött nu. Det dyker ju upp så mycket "annat" när man får barn än bara barnet. Oron trodde jag skulle vara lite mindre nu med nr 2. Men icke då. Jag har dimmerlampan brevid sängen lite tänd hela nätterna så att jag snabbt kan ta en kik att hon andas. Oron över amningen och amningen i sig är också väldigt utmattande.
Igår kväll/ natt åt hon konstant mellan 20.00 och 02.30. Varje gång hon somnade och tappade tutten blev hon hysterisk och gallskrek. Konstigt nog sov Tuva brevid som en stock =) Men även om jag är trött så njuter jag i fulla drag. Tuva går på dagis idag eftersom hon träffar talpedagogen Sigrid på onsdagar så jag tänkte passa på att åka in till Lindex och byta min amnings BH som helt plötsligt blev 3 storlekar för liten.
Sen hoppas jag att Nellie vill somna in på mitt bröst så vi kan mysa och vila nån timme innan storsnuttan kommer hem. 


Kommentarer
Kindergarten @ Fung's

Naaah! Sötnosar :) Hade jag haft ett stycke mjölk så hade jag avlöst dig men nu får jag bistå på annat sätt. När invationen lagt sig så vill jag komma och göra en barninspektion!! Jag kommer höra av mig med jämna mellanrum så det är bara att svara när du finner tid och rum för besök :)



3 x PUSS + 1 PUSS = PUSS på hela hushållet!!

2010-03-18 10:22:51



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0