Hoppet om pengar

Idag ringde det en supertrevlig kille från försäkringskassan för att prata om hur dom grundar min SGI (eller vad det nu heter) Han förklarade bra så att jag förstod och bad om ursäkt för att det tagit sån tid. Han sa att det var minst 4-5 handläggare som hade haft mitt ärende före men skickat det vidare. Han förstod inte varför. Så nu är iaf det klart. Hans skulle skicka det direkt till "utbetalningsstationen". Han sa att jag nog kunde ha förhoppningarna om att min sjukskrivning har gått igenom eftersom jag inte hört nåt annat. Och i så fall så får jag pengarna snart. Hur skönt vore inte det =)
Det faktum att killen var så trevlig gjorde att jag inte alls känner mig arg på FK. Gud va härligt med rätt man på rätt plats! Jag är nöjd med deras beslut också!

Snart ska vi åka på kalas hemma hos svärisarna och få lite mat. Jonas fyller 19. Åh så skönt att slippa laga mat!! Tuva och jag har tittat på våra filmade videofilmer från när hon var liten idag. Hon tycker själv att hon är sååå söt. Och frågar när bebisen ska komma. Hoppas hon tycker det är lika roligt när det väl kommer =0)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0