Föräldraledig

Nu har min sjukskrivning gått ut. Och eftersom jag känner mig mycket piggare så börjar jag ta ut föräldraledighet i stället för sjukskrivning. Att börja jobba i en eller två veckor känns inte särskillt aktuellt. Jag vet inte hur bra jag skulle ha klarat av det heller. Det här innebär att Tuva nu får gå sina 15 timmar i veckan på dagis. Så från och med nu ska hon vara hemma helt på måndagar och fredagar.


Så igår var det första lediga dagen. Då tog vi snålskjuts ut till Gräsbäcken med Boje och Erik så var vi ute och lekte i snön lite. Det var skönt. Det är ju så otroligt vackert ute när det är så mycket snö. Speciellt där ute där inte snön är avgasfärgad alls. Men nu är jag riktigt less på snön. Nu vill jag ha vår!Och ju mer snö det är och ju kallare det är när bebisen kommer desto jobbigare för mig.


Idag tog Tuva och jag bussen ner på stan för att köpa lite grejer till hennes dans. Vi fick besked igår att hon Elsa fick byta grupp. Vi köpte ett par dansskor. Jag lyckades avstyra dom extremt fula Hello Kitty skorna mot ett par svarta med argumentet att Elsa hade svarta. Det köpte hon. Men däremot så var det omöjligt att avstyra henne från en lila prinsessbalerinadräkt. Lite väl sött för min smak. Men hon är väl stor nog att få välja lite själv. En Hello Kitty vattenflaska blev det också. Det var bussturen som Tuva tyckte var roligast så stadsturen tog bara 30 min. Passade mig utmärkt. Gå i affärer är oftast inte min grej.

Snart ska vi åka och hämta Ingela. Så bär det av en sväng till McDonalds innan vi sen ska gå på Mora Träsk. Tråkigt nog har vi en biljett över. Vi har försökt få nån kompis till Tuva att följa med men inte lyckats. Så hon får nöja sig med mig och Ingela. Hon tjatar efter Ingela nu så det är nog ingen fara. =)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0