Erik

Erik är äntligen hemma igen. Och hur bra passar inte det nu när Fredde kliver på och jobbar igen imorgon. Då kan ju Erik komma hit och hålla mig sällskap hela veckan=) Vi ska spela tv-spel och titta på filmer tills ögena blö´r! Härligt. Det är så roligt att få träffa honom igen.Det är tomt hemma när han inte är här.

Efter incidenten med förvärkarna igår så skickade jag upp Fredde på vinden idag så han kunde plocka ner alla Tuvas gamla kläder. Jag har sorterat dom i olika storlekar och ska tvätta de små. Tänk att hon varit så liten =) Det enda toliga är att hon var ju så stor, så om vi får en "normalstor" bebis så har vi bara för stora kläder till den.Men man vill ju ha lite nytt ändå. Det dumma med att plocka med sånt här redan nu är ju att jag kanske börjar intala mig själv att det ligger närmare i tiden än det egentligen gör. Jag kan ju fortfarande gå över tiden i 3 veckor (må gudarna se till att jag slipper)

En annan sak som ska bli så skönt med att ha Erik här är ifall mina värkar börjar på en natt när Fredde jobbar. Det är ju ganska stor chans att man får ligga hemma ett tag innan det sätter igång ordentligt.Och då skulle jag nog känna mig riktigt ensam om Fredde jobbade. Nu kan jag ju väcka Erik =) Fast vi får väl se hur länge han står ut med att bo med en handikappad storasyster som pratar alldeles för mycket. Han kanske flyr fältet ganska snabbt. Men då kan jag ju alltid spela på hans dåliga samvete. "Inte kan du väl lämna en  gravid syster alldeles ensam, tänk om det händer nåt...."

Kommentarer
Dr Fung

Ajsingen bajsingen lille Therese, har du ont i magen? Jamen det ar en storasysters ratt, som forstfodd, att satta lillebror i arbete. Det ar vad dom foddes till! Fraga Maria, hon kommer halla med mig =) Och han ar sakert inte svarflirtad (vad vet jag?) om du vacker honom och utmanar i Guitar Hero!! Du kanske spelar som en gud under forverkar... It's worth a try.



Och det har med kladerna - det kan ju bli en hip hopper bebis med hang och trojor ner i backen!

2010-01-19 11:06:06
URL: http://sofieann.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0