Melodifestivalen 2010

Skäms på mig! Imorse fick jag höra att den första deltävlingen av melodifestivalen skulle gå av stapeln ikväll. Det hade jag inte en aning om.  Ojojoj
Jag är iaf en sucker för det här jippot. Jag bara älskar det! Kläderna, håren, make-up:en, bidragen och alla skrivierier runt omkring. Jag gillar till och med det här med deltävlingarna(som alla andra är så less på). Inte nog med att man får njuta av Melodifestivalen under en hel månad så får man ju dessutom lära sig att gilla finallåtarna lite mer innan det är dags att utse en vinnare. Många låtar tycker jag att man behöver höra nån gång innan man får en uppfattning av den.
Det mest irriterande med Melodifestivalen är väl att vi ska ha så himla svårt att rösta fram en vinnare.

Jag har inte hört vilka som kommer vara med i de andra delfinalerna. Men jag hoppas verkligen att det kommer att levereras i de programmen, för den här omgången gjorde mig riktigt besviken.Så himla tråkigt att ens nån av de här bidragen ska få komma direkt till finalen. Jag tyckte inte att en endaste låt var bra. Salem al Fakir såg ut som en svensk version av Frodo. Och Dolph Lundgren kan dom väl gå och gräva ner nånstans.Gärna djupt.
Själv gillar jag den gamla goda schlagern. Låtarna som sätter sig på hjärnan direkt och sen blir en riktig plåga. Trallvänligt och förutsägbart ska det vara. Vart är Bert när man behöver honom? 5 stjärnor till förnumret. Tacka vet jag Nanne, Pirelli och Sonja. That´s my style på melodifestival!!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0