Barnmorskan Anne Maj

ÄNTLIGEN! Idag fick jag träffa min nya barnmorska Anne Maj. Och hon är alldeles underbar. Helt fantastisk. En sån människa som man bara älskar direkt. Nu känner jag mig nöjd. Det kan faktiskt vara så att det inte är mig det är fel på. Jag kunde fråga allt som jag hade velat fråga tidigare. Hon är en sån person som det känns som man kan prata med precis vad som helst med. Och är det inte det man vill när man står inför en förlossning där man har funderingar över en massa känsliga ämnen? Jo.
 Så himla skönt. Nu kan jag med glädje vänta på ett nytt besök om 2 veckor (även om jag gärna redan fött en frisk liten bebis då)

Min lilla bebis har lagt sig åt vänster sida(med huvudet fixerat) istället för höger som är det vanligaste. Som jag förstod det så innebär det att den kan komma med ansiktet uppåt eller kanske åt nåt annat håll. Men det skulle inte vara några problem för det. Vi pratade lite förlossning, förväntningar och sånt. Jag började fråga lite om bedövningar. Det var en av de saker som min förra barnmorska som jag hade med Tuva aldrig ville prata om. Men Anne Maj sa att jag skulle förbereda mig för att jag nog inte skulle hinna få nån bedövning. Det kommer att gå fort eftersom jag fick en så stor bebis förra gången trodde hon. Mammas inside bm håller med. Så det är väl bara att förbereda intensiv smärta och en förlossning i bilen (eller kanske på parkeringen)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0