Snörvel

Snörvel snörvel. Jag blir sämre och sämre i förkylningen för varje dag tycker jag. Men idag har jag ändå fungerat ganska bra med två alvedon i omlopp. Jag har lite ångest för det verkar som att jag kanske smittade grannarna igår när jag var där. Typiskt. Taskigt...

Nu på kvällskvisten kom svärisarna förbi för att få sig en lite klippning och jag kände mig faktiskt ganska pigg. De var så snälla så de hjälpte mig att göra 2 äppelpajer som vi ska ha till dopet på lördag. Så nu har jag 2 sånna mindre kvar att göra. Jätteskönt.

Imorgon är det dagis premiär för Tuvisen som har varit hemma ända sen i slutet av Juni. Hon ska börja på storbarnsavdelningen (blåa) och är lagom mallig. Jag är lite rädd att hon kommer att bli superblyg. Men det går väl förhoppningvis över. När hon är på dagis imorgon tänkte jag försöka baka lite inför dopet.

Nellie är piggare igen även om hon är snorig och hostig. Hon är pigg och sprattlar på som hon brukar så nu börjar jag se ljusningen. Tuva kommer garanterat att bli sjuk nu när hon bröjar dagis så då är det skönt om jag och Nellie hinner bli pigga tills dess.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0