Nya bekantskaper

Idag belv vi hembjudna på en fika hos våra grannar. Vi har pratat en hel del utanför husen nu i sommar och de är supertrevliga. De har en pojke på 6 år och en liten tjej som fyller 1 år nu om nån vecka. Vi fikade liteoch pratade massor och hade supertrevligt. Det är ju så himla roligt när det klickar på en gång. Vi hade svårt att slita oss därifrån.

Sen blev det 3 års kalas hos en annan granne. Vars mamma jag också klickade med direkt och henne har jag träffat lite mer. Hon är superhärlig och känns som en like till mig. Vi kan prata om precis allt =) Härligt.

När vi flyttade hit önskade jag att vi skulle kunna hitta sådana bekantskaper som vi kunde omgås med och att det skulle vara smidigt med barnen när de växta upp att bara kunna kila in hos en kompis. Första 2,5 åren som vi bodde här hade vi inte kontakt med nån och då längtade jag efter att köpa en villa i stället. Nu är det supertrevligt att bo här och jag vill absolut inte flytta. Det var riktigt roligt att grannarna tog initiativet att bjuda hem oss idag! Nästa gång bjuder vi igen!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0