KRETA - Beachen

Idag har vi varit ner till beachen för första gången. Den var riktigt fin. Alldeles klart och grönt vatten. Fin sandstrand. Men både Tuva och Nellie blev livrädd för minsta liten våg så de grinade ikapp. Vi blev som ni förstår inte så långvariga där nere utan fick gå upp till poolen ganska omgående. Idag har vi haft 36 grader (stormen är över) och så skulle jag gissa på 25 i poolen. Fredrik den badkrukan har klagat och klagat på att det varit såå kallt. =)

Jag har fixat Ingelas hår idag. Vi har klippt och slingat. Skönt för henne att få en egen privat frisör här nere. Det var hon värd, hon är ju nästan som våran privata nanny. Hon tar hand om tuva mest hela tiden. Och skönt är ju det. Idag när hon jobbade i 3 timmar har vi suckandes turats om att bada med Tuva som är otröttlig. Hon hoppas, simmar plaskar och dyker mest hela tiden.

Idag är all personalens lediga dag så idag är alla björnarna lediga. Vi hade ju sån otur att vi kom samtidigt som Andraes åkte hem och därför måste Ingela jobba lite extra för att få in den nya killen i showerna. Annars hade hon varit ledig till 18 varje dag och hela dagen idag. Himla osis. Men nu när vi duchat så är hon ledig hela kvällen och då ska vi åka hem till henne och hälsa på hennes hundar. Gissa om Tuva är lyrisk =) 2 stora och 3 valpar har de tydligen där hemma.

Jag lånar Ingelas kamera även idag och jag tänker nog vägra att lämna tillbaka den innan vi åker hem =) Så ni kan vara lugna att det blir mycket kort. Jag knäpper ännu mer än vanligt, dvs hur mycket som helst =)

Kommentarer
Mamman

Vad varmt o skönt ni har! imorrn och på ons ska vi få ösregn,fyyy vad tråkigt.Alla barn verkar vara lika när det gäller stranden,så bada på i poolen ni.vi får väl se om Fredde gillar hundarna,då kanske ni blir hundägare ha ha!!!Skönt att ni kommer hem snart!! kram kram

2010-08-23 18:19:52



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0