Upptagen tjej

Jag har saker inplanerade mest hela tiden nu när jag "bara" är ledig. Det är bara roliga saker så jag vill inte klaga. Men jag blir trött av det. Jag sover ju inte som jag brukar så jag antar att det inte är konstigt om jag inte heller orkar som jag brukar heller. Idag när Tuva är på dagis är den enda dagen som inte är uppbokad. Så idag hinner jag med tvättning, städning, vila och alla telefonsamtal som måste göras. I morgon har jag lovat farmor att jag ska komma förbi med tjejerna. 

Jag skulle bland annat ringa till socialstyrelsen så att vi får en tid att komma och fastställa faderskapet på Nellie. Jag ringde men det var upptaget. En liten stund senare ringer telefonen här hemma. Jag kände vagt igen namnet hon presenterade sig med som det namnet som stod på lappen och hon sa att hon ringde från just socialstyrelsen. Jag hann med att tänka att, oj vilken bra service de har som ringer upp utan att jag pratat in nåt medelande eller nånting. Men jag insåg snart att hon lät ARG.

Socialtanten: "Får jag prata med den som har hand om fakturorna"

Jag: "Ehum, ja jag antar att det är jag"

Socialtanten: "Nu har jag skickat 3 fakturor till dig som du inte betalat, inklusive förseningsavgifter"

Jag: "Eeeeh, vad pratar vi om?"

Socialtanten: "Tolken. Nu skickar jag vidare de här fakturorna till....

Jag avbröt henne.

Jag: "Bara så du vet så har du ringt till en privatperson. Och jag har ingen aning om nån tolk, och inte behöver jag en heller. Däremot skulle jag vilja fastställa faderskapet på min nyfödda dotter"

Socialtanten: "..................vad..............oj.............nu blev det här väldigt pinsamt"

Nähä, menar du. Hade jag vari henne hade jag skämts ihjäl. Haha. Den äldre generationen i allmänhet är väl relativt dålig på all ny utrustning som kommer så jag antar att det inte är första gången nåt sånt här händer. Tacka vet jag när man läste på en lapp och slog numret själv istället för att trycka på nåt kortkommando =)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0