Solsken och bröstpumpar

Vilket fantastiskt väder det är! Bara synd att jag inte hunnit njuta av det idag. Imorse hade Tuva tid hos sin talpedagog Stina på logopedmottagningen på sjukhuset. Vi träffar henn drygt 2 ggr per år. Hon tyckte att Tuva hade blivit sååå duktig sen sist :) Tidigare fixade hon med Tuva i en grupp (som ni kanske minns att jag skrev om) Och nu frågade hon om vi ville ställa upp på att 2 som håller på att utbilda sig till logopeder skulle få träna behandlingar på Tuva. Självklart sa vi. Allt som kan hjälpa med talet är ju super! Vi har haft sån tur som fått just Stina där uppe för hon fixar och trixar och ställer upp hur mycket som helst. Det är få förunnat.

Efter det besöket blev det ett direkt besök på barnmottagningen för att lämna kiss, igen. Tänk att de får inte riktigt till med med Tuvas kisseri. Det tog halva dagen. Hon äter redan antibiotika och nu fick hon ännu en medecin i väntan på undersökningen som de ska göra. Stackars Tuva vaknar varje natt och gråter för hon får så ont när blåsan fylls lite på henne :(

Idag fick jag min nya bröstpump som jag beställt. Snacka om skillnad på pumpar. Den jag hade när jag fått Tuva, som jag köpte på apoteket, den klämde ur några få droppar bara. Men framförallt fick man ca 1meter långa bröstvårtor av den. Det tog 100 år (jag är ganska duktig på att överdriva som ni märker) att ens pumpa ur 30ml. Nu har jag bara testat den här och vips va det 40ml i flaskan, smärtfritt dessutom. Och bröstvårtorna är inte mer utdragna än när Nellie smaskat på dem. Najs! Jag beställde även bodyförlängare till Nellies kläder. Min lilli minitjej börjar växa ur stl 56 på längden men de är fortfarande alldeles för stora på bredden. Så nu har jag förhoppningsvis löst det problemet :)
                     

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0