Matrutiner

Morgonstund har guld i mun

  • Tar fram frukost - Sätter ner Nellie i babysittern. 
  • Mackorna är klara - Nellie har tröttnat och börjat gnälla.
  • Filen i skålen - Nellie skriker.
  • Börjar äta - Nellie gallskriker
  • Maten kastas in medans mjölken läcker ur brösten som känns som dom ska sprängas vilken sekund som helst. Stressen gör att jag tappar all smak. Och matlusten är som bortblåst.

Eftersom att det ser lika ut alla mål under dagen så inser jag nu att det måste vara den bästa bantningskuren i världen. I samband med amning och promenader har jag nu intagit samma form på kroppen som tog mig 6 mån förra gången då jag var en arbetande mamma som ammade minimalt.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0