Gullefjun

Va är det egentligen med dagens påskkärringar? De borde veta hut! Eller åtminstonde så fötjänar de bara hårt bröd i korgen. Tidigare påskar sen vi flyttade till Bomhus så har vi aaltid laddat med en massa godis att bjuda påskkärringarna på. Vi förväntade oss många så här mitt i ett radhusområde med i stort sett bara barnfamiljer. Men inte en enda dök upp. I år köpte vi inget godis (men vi hade en påse med klubbor som var Tuvas) och då kommer det flera stycken såklart. Typiskt. I de första 2 tjejerna fick vi inte ens ett påskkort av. Men hallå, hur lat får man vara? Och sen dök de värsta av de värsta upp. Ca 5 sekunder efter att de plingat på började de sparka på dörren...de ska vara riktigt glada att jaf satt och ammade för jag tyckte att det enda de förtjänade var stryk! Fredde den fega j****n gav dem klubbor i alla fall. *hmrf*
På min tid lade vi ner våra själar i korten och så sjöng vi gullefjun eller en annan sång so mslutade med Hej hopp, glad påsk, Det var tider det!

Kommentarer
Fung sätter ner foten!!

Kommer dom där otacksamma kärring-wannabes och bankar på min dörr som någon annan bock så ska jag lära dom en läxa från oss båda! Jag ammar inte och har full kapacitet att låta dom veta vad som krävs i våra kvarter för att få sig en näve godis. Som man på sin gamla goda tid stod i för att framstå med gott kärringsempel!



Oj! Nu släppte du ut odjuret i mig... All denna vrede mot otacksamheten för fenomenet ifråga!



GLAD PÅSK

2010-04-02 00:47:30
Louise

mää gud vilka ungar.. tacka vet jag på våran tid när man gick runt hela bomhus o sjöng o dela ut påskkort!

2010-04-02 08:50:26
linda

till mig kom det förra året - helt utan utklädnad! bara vanliga kläder och sa 'glad påsk, har ni nåt godis?'. dra åt h-e, det är ju tiggeri!

jag minns hur jag slet i flera veckor med påskkorten!

2010-04-02 18:15:55



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0