Nyttodag och finbesök


Morgonen startade med att Tuva och bakade lite. Tanken var att Tuva skulle få använda sina formar som hon har till sin spis. Man kan ha dom till riktig bakning också. Eftersom det var Tuva som skulle baka så fick hon hjälpa till med allting. Och det kanske låter lätt för er som inte har barn. Men tro mig, det är det inte.... Vad som helst kan välta när som helst och skvätta och rinna. Men jag lät henne kladda på. Och när hon diskade blev det vatten i precis hela köket. Men oj va hon kände sig duktig när hon fick vara med =) Gumman då. Sjölva kakan i sig var inte särskillt spännande när den var klar, och absolut inte att fota sig tillsammans med den. Det blev äppelkaka i den. Med både deg och smuldeg, och lite kanel. Supergott. I morgon när jag är ledig ska jag baka vidare så jag kan fylla upp lite i frysen tills vi får besök. Nu ska jag jobba jättemycket ett tag.

Sen kom familjen Hägg på besök. Jätteroligt! Knutte och Tuva lekte och hade så roligt och jag fick umgås liet med mina kära vänner. Det är så illa att vi inte tar oss för att träffas oftare. Några timmar så där räcker ju alldeles utmärkt. Och när dom hade åkt hann jag med en massa nytta också. Vi städade båda våningarna och toaletterna. Planterade om lite blommor och när jag ändå gjorde det insåg jag att dom ute hade frusit ihjäl. Så då åkte vi och köpte ljung och planterade ute. Och så blev det en massa matlådor gjorda. Skönt. Nu känner jag att jag bara kan vila imorgon. Och så ska jag baka lite till. Imorn blir det toscakaka och kladdkaka med geishasmak i =) Mumma



Min klåda har idag manifesterat sig som utslag under brötsten. Det ger mig hopp och tro att det inte är graviditetsklåda utan nånting annat. Men imorn ringer doktorn och då kommer domen. Händelserik vecka dock, med dom, uktraljud och besök hos barnmorskan.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Louise

duktig hon var som bakade då =) Det lät gott.

Spännande med ultraljud, skulle ni ta reda på könet?

2009-09-21 12:00:54
URL: http://lollo83.blogg.se/
therese

absolut Louise. Om dom kan se så vill vi veta =)

2009-09-21 20:26:59
Ida

Jag kommer på fika nån dag!!!!!!!!

2009-09-22 12:58:04



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0