Ett litet liv

Imorse vaknade jag med en jävla värk i magen. Som vanligt skulle jag vilja säga. Ringde runt och efter många om och men fick jag en tid på gynmott. Äntligen skulle jag få kolla upp det. Men då kom jag på tanken....tänk om bebisen är död? Blev livrädd. Jag har tänkt det förut och en massa annat läskigt. men har ändå inte viljat tro det. Men nu kändes det så verkligt helt plötsligt. Marie ringde och erbjöd sig direkt att följa med. Och när jag var på väg och skulle hämta henne kände jag att det var helt rätt. Tänk om jag skulle få ett negativt besked och så sitter man där med muttan bar och är alldeles ensam. Näää....Marie du är en ängel. TACK!
Det visade sig att allting såg bra ut. Hon verkade inte riktigt kunna hitta mina äggstockar, dom låg bakom några tarmar och gömde sig *blä* Men hon sa att det mycket möjligt kunde vara nån systa som satt på dom eller nån blåsa. Det var tydligen vanligt och brukade gå över av sig själv. Eller att det kunde vara ligamenten.
Bebisen sprattlade och levde rövare. Men såg hela bebisen med ryggrad, händer, huvudet och hjärtat som slog så härligt. Åh vilken härlig känsla!! Nu kännds det som en sten har fallit från mitt bröst. Jag kan stå ut med smärtan, så länge jag slipper oroa mig. Tänk att "den" ligger och sprattlar där inne nu =)

Fredde och jag kan inte komma överens om namn den här gången heller. Jag har inga namn som jag absolut vill ha utan tycker att många är fina. men jag är tyvärr inte så förtjust i dom som han har.
Fredde vill absolut ha en Nellie om det blir en tjej. Killnamn har han Egon, Ture eller Lukas. Ture är ganska sött men Tuva och Ture.....fjantigt! Lukas är fint men jag har ingen känsla för det.
Här kommer några av mina favvisar.

Tjejnamn:

Elli
Nikki
Elise
Isa
Emelie
Siri
Lilli
Linn
Ella
Ester

Killnamn:

Elton
Charlie
Leo
Birk
Tor
Alfred
Abbe
Elliot (fast Marie har paxat det, även fast hon kanske inte ens ska ha nåt fler barn =p)

Några gobitar men jag har som sagt inget som jag är helt bestämd med. Har du nåt förslag?

Kommentarer
Louise

Tuva & Nellie var sött tycker jag. ;) Men Tuva och Ella också..

Svårare med killnamn.. :/

Ni har ju ett tag till o tänka =D Ni kommer säkert överens tidsnog hehe

2009-09-02 21:16:40
URL: http://lollo83.blogg.se/
linda

jag har paxat emilie också. ;) Elise tycker jag är fint, det har jag nog inte sett förut. :) och jag håller med att Ture nog är lite för nära Tuve för att kännas speciellt. Birk är ett himla härligt namn tycker jag - ett namn fullt av energi och vårskrik. :)

2009-09-02 22:45:41
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0