En dag att umgås

Ledig dag idag. Då har jag hunnit med att umgås hela dagen =) Bertil Holmgren, min gympalärare som jag hade hela mellan och högstadiet. Har klippt sig hos mig i flera år nu. Han är en mästare på bakning. Han och hans fru har inga barn och nu är de båda pensionärer. Vilket gör att Bertil gärna svänger förbi med en kak lite då och då. Jättemysigt!! Han är helt underbar. Idag svängde han förbi på en fika och överlämnade lite plommon med en försäkran att ett recept på en plommonkaka skulle dyka upp inom en snar framtid. Han ville bara prova det själv först =) Han är så himla härlig. Marie och Knutte dök upp en sväng så att barnen fick leka lite och sen blev det äntligen dags att träffa Ingela. Nu var det allt för länge sedan!! Tuva och jag hämtade upp henne och åkte hem till Emma för att få se det nya tillskottet, Och dom två äldre vildingarna förståss. Vi ses allt för sällan. Det var full fart och vi insåg direkt att det måste vara världens snällaste och tåligaste bebis. Inte nog med att lilla Elsa sov i allt liv så fick hon utstå inte allt för milda klappar från sin storebror Albin =) Edwin, den äldsta var mildare och verkade tycka att det var supermysigt med en lilla syster. Tuva fick hålla och var helt överlycklig. Hon tyckte att det var sååå mysigt.


 

Tuva hade tjatat sen sju på morgonen om att hon ville gå ut och gunga. Så vi åkte hem och drog med oss pappa Fredrik ut i lekparken en timme. Sen kom Mickan och Wilma förbi och hälsade på. Det var så länge sen jag träffade Wilma att jag knappt kände igen henne. Åh va söt. Ett riktigt carmtroll som skrattade mest hela tiden. Tuva frågade direkt om hon fick hålla och visst fick hon det =) Hon kommer att bli en toppen storasyster. Men lite avundsjuka fick vi också se =)


 


Att träffa alla dessa bebisar gör att jag längtar ännu mer efter min lilla Elise nu men man får även gotta sig lite så det känns även lite lättare att vänta.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0