Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det är ju vidrigt, usch och BLÄ

Det började med att Tuva kom in i köket när jag åt frukost och bad mig komma och kolla på nåt i vardagsrummet. Och tro på fan så snöade det på baksidan. Visserligen väldigt små flingor, men ändå! I köket var stämningen mycket bättre för på framsidan regnade det bara. Efter en stund var gräsmattan vit och nu är även taken vita. Flingorna har blivit större och jag mår illa när jag tänker på hur det skulle knaka under fötterna om jag gick därute....*ryser* Nä fy! Nu börjar helt klart min värsta tid på året. Tacka vetja blask och regn....jag vet att ni inte håller med så ni behöver inte skälla på mig!

Lilla Elise är en riktig vilde inne i min mage. Fast hon är så himla liten. I tre dygn nu så har jag kunnat känna hennes rörelser precis hela dygnen. Kand et vara möjligt? Behöver hon inte sova, eller är hon som Tuva och gör volter i sömnen. Men det gjorde då inte Tuva i magen. Det är ju mysigt så jag ska inte gnälla men det är klart att man känner en viss oro. Ska vi nu inte få sova en natt framöver? Vi får nog igen nu bara för att Tuva sov hela nätterna som bebis. Tur för mig att jag kommer få vänja mig redan nu, det måste vara mycket värre att vara pappa.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0