Grattis min finaste Ingela!

Som vanligt så är jag tidig i min planering. Hur jag än försöker så kan jag inte vara sen. Jag hatar iofs att vara sen och jag ogillar starkt när folk kommer sent. Så det kan ju ha sin förklaring. Men att vara lite mer precis då, istället för tidig. Det skulle vara trevligt för omväxlingens skull. Men nu har jag 30 min över innan det bär av till jobbet och då kan jag ju skriva några rader här.

I två nätter nu har jag sovit med öppet fönster och det har hjälpt otroligt mycket på klådan. Om det börjar klia så tar jag av mig täcket tills jag huttrar och då håller sig klådan borta lagom tills jag hinner somna om. Fredde var inte alls så glad över det öppna fönstret första dagen men inatt har jag sovit ensam. Tuva sover hos Freddes föräldrar och Fredde har jobbat. Jag hörde hur han kom inhuttrandes imorse dock.Ett "Fy fan va kallt det är här inne" tycket jag mig nog höra. Men dom får helt enkelt stå ut. Om jag ska stå ut med det här får dom stå ut med kylan. Konstigt för annars är det alltid jag som fryser. Skönt med omväxling =)

Igår bjöd min kära kusin Anna mig på mat. Vi åt på Lans. Vi fick helt otroligt bra service där och fantastiskt god mat. Det är då det är roligt att äta ute. En sån gång kan det kosta vad det kosta vill. Det var länge sen jag fick så bra service i nåt sammanhang. Det var iaf mycket trevligt.



Idag fyller min allra bästaste och äldsta vän Ingela år. Grattis! Vi har varit kompisar ända sen vi gick på dagis och tur är väl det. För hur i hela fridens namn skulle jag ha klarat alla år utan henne. Hon är en riktig guldklimp. Hon är Tuvas gudmor och bättre gudmor får man leta efter. Jag tror bestämt att hon älskar Tuva lika mycket som Fredde och jag gör =) Fantastiskt. Men hon är en fantastisk människa också. Helt genom go och rar. Väldigt synd att hon är hemma i Gävle så sällan, vi hade gärna sett mer av henne här hemma. Vi lovade varandra hon och jag när vi var små att vi skulle då se till att få våra barn på första halvan av året. Vi tyckte minsann att det var supertaskigt att vi var födda så sent på året. Idag har hon nog inte gått och väntat hela året tills nu med att fylla =) Men då var det otroligt viktigt. Ingela hade även lite påpekningar om hur hennes namn fungerade i iternationella syften. Hihi. Jag har iaf hållt min del av våran överenskommelse än så länge och om den här bebisen inte ploppar ut alldeles för tidigt så håller jag det igen =) Tuva är född den 30Juni....det är ju på håret kan man säga =) Stort Grattis till Ingela iaf och hoppas du får en riktigt finfödelsedag!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0