Sjukskrivningskriget

Som jag berättade tidigare så har försäkringskassan ifrågasatt min sjukskrivning. Dom änvänder så mycket konstiga ord och meningar så man fattar ju bara hälften av allt dravel som dom skrivit. Brevet som jag fick var en kopia på ett brev som var direkt riktat till min läkare. Där hade dom bla slagit upp ett av orden han använt och fått fram att man då ska vara sjukskriven max 3 veckor men bara deltid då man ska kunna göra lättare lyft och vridningar under en viss begränsad arbetstid. Dom skrev även nånting om det försäkringsmedecinska beslutsstödet, som jag nu efter att ha läst hans svar, tror handlar om att dom tyckte att han skulle ta hjälp med sin diagnos....vilket inte alls var nåt han tyckte om att höra.

Jag fick iaf en kopia idag av hans brev som han skrivit tillbaka till dom. Han låter arg...Vilket är bra för mig. Han har te.x skrivit att jag är en hårt arbetande kvinna som mycket sällan tidigare varit sjuk och det finns ingen anledning att misstro min smärtreaktion och upplevelse av funktionsnedsättning. Det låter även i deras brev som om dom funderar på om jag kanske skulle kunna klara av nåt "lättare" arbete än frisörarbetet. Typ skicka ut mig på jobb sökning inom en annan bransch....det sätter han tack och lov stopp för. Han skriver dessutom att det är omöjligt att fastställa en en tid för arbetsåtergång.

In your face försäkringskassan! Brevet var bra skrivet och jag hoppas att det ska räcka för att jag ska få åtminstonde NÅN ersättning. Men nu kommer dom säkert sätta mig på lägsta nivågränsen eftersom jag var behovsanställd nu. Allt för att jävlas.

Har varit hos barnmorskan idag och lyssnat på bebbens hjärtljud. =) Dom låter som ett rymdskepp...det var lika förra gången. Bebben blev tjurig och höll på att sparka sönder apparaten. Budskapet var klart och tydligt. "Låt mig va!"Tuva var med, hon tyckte att det var spännande. Jag glömde att fråga hur hjärtljuden låg. Jag tror att det är höga för tjejer och låga för killar. Sen är det ju absolut inget som säger att det stämmer, men på Tuva gjorde det det. Min mage låg exakt på kurvan vilket jag ville ljubla högt över. Det finns alltid en "lagom" kurva i mitten och så en svagare över och en svagare under den. Förra graviditeten låg jag alltid på den övre linjen...fetto. Hoppas man slipper det nu!

Kommentarer
Shirano

Men vad ar ditt problem eg? Inte pa ett uppkaftigt satt utan: vad ar du sjukskriven for? Ar det bebisen som klanger pa ryggraden eller? Du slipper val kryckorna nar lillan kommer ut? Klappa magen fran mig och om ett par minuter kan du lasa min blogg =) finally, tar ju forever nar man ska lagga in bilder och skriva, internet lagger av nar det bast kanner for det.. Stromavbrott hit och dit... It's a mess =O Men nu har vi hittat ett shysst och snabbt hak, star till och med utanfor; Fastest Internet in Pokhara! Gotta be good then =)



Puss&Kraaam

2009-11-25 06:11:53
URL: http://sofieann.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0