Lättnad!

Idag fick jag äntligen nån som lyssnade på mig! Jag sa åt min doktor att jag minsan tyckte att han skött sig dåligt sist som inte lyssnade ordentligt och tog en ordentlig genomsökning av mig. Han bad om ursäkt och var väldigt trevlig och bra. Han utförde nogranna koller och tog en massa prover. Blodtrycket var det inget fel på och dom andra proverna ska jag få svar på på fredag. Men nu känns det redan bättre bara av att ha blivit omhändertagen på riktigt. Det va skönt. Han konstaterade att det absolut är foglossningar som jag har och att det förmodligen bara kommer att bli värre. Såklart inte så roligt i sig att höra, men nu har nån iaf konstaterat det på riktigt och det känns skönt. Hellre veta säkert än att  jag själv ska anta vad det är för nånting.

Idag kom mina svärföräldrar förbi på en fika. Och så städade svärmor mitt kök. Inte så lite skönt det heller! Lyxigt värre. Tyvärr skulle det behövas damsugas och tvättas i morgon också. Fredde hart tagit på sig ett extra pass inatt så det känns dumt att kräva allt av honom. Han är helt fantastisk nu och ställer upp hela tiden. Och när jag berömmer honom så säger han hela tiden att vi är ju faktiskt två som skaffar barn. Gulligt! Han är fin han min kille! Tvätten tänkte jag försöka tvinga min nittioåriga kropp till att lyckas med. Så kan ju Fredde bära upp det sen. Så kan han handla och städa. Jämt fördelat va?!?

Nu ska jag krypa till sängs. Och jag tänker vara så självisk att jag tar med mig Tuvisen in i min säng så jag kan få ligga och lyssna till hennes andetag och mysa med henne hela natten. För det är jag värd!!

Kommentarer
Elin

ja det är du värd :)

skönt att du fick allt kollat hos doktorn...

ha de så bra

kram Elin

2009-11-10 09:41:07



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0