Klippa naglarna

Tänk att Tuva har nu kommit in i en period när hon VÄGRAR att klippa naglarna. Dom blir alldeles svarta under och jättelånga innan vi lär ta upp kampen igen. Så här var det ju med tandborstningen föut. Men det är nästan värre nu. Vi får vara båda två och blåhålla henne och tvångsklippa hennes naglar. Och det är ju inte jättelätt för mig just nu. *suck* Förslag nån?

Inatt har Tuva varit riktigt dålig av den där himla svinsprutan. Just nu känns det som det var superidiotiskt att ge henne den. Speciellt när jag endast har gjort det för att andra har påverkat mig och inte alls för att jag själv tycker att det var nödvändigt. Hon har haft ont i hela kroppen. Och så har hon varit skållhet på överkroppen men inte på underkroppen....? Och sen har hon även fått en massa utslag på underkroppen. Vi har nog inte sovit mer än max 2 timmar inatt. Hon har gråtit och gnällt i sömnen och ropat "gunna dej" (dumma dig) som för den delen är hennes nya favorit uttryck. Usch vad jag har tyckt synd om henne inatt =( Mindre nu efter ett riktigt storbråk om naglarna.

Igår hade jag en riktigt bra dag då det bara gjorde lite ont när jag väl rörde på mig. Hoppas att det kan fortsätta så ett tag till framöver. Ringde till BHC idag och fick en ny läkartid på mån då min sjukskrivning gått ut. Hon som svarade frågade om jag skulle forsätta vara sjukskriven. Får man välja det själv frågade jag? Konstigt folk det där. Jaja, vi får se vad han säger på mån. Klådan är i stort sett försvunnen nu. Det kliar bara där Bh:n sitter och i alla veck. Men det är underbart. Känns knappt längre. Och på en gång glömmer man hur vidrigt det var.

Nu ska jag nog försöka få min lilla 3 åring till vila en liten stund.

Kommentarer
Elin

här är bloggen jag berättade om: http://spiderchick.blogg.se/

läs den... tror du kommer gilla den :)

2009-11-06 09:52:17
Emma

Vi brukar klippa naglarna på killarna när de sover, det funkar för oss. Kan vara värt att testa. Våra sover gott medans vi klipper!

2009-11-08 00:11:19



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0